etkinlikler

28

Nisan

Fen ve Matematik Eğitiminde Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim

Fen ve Matematik Eğitiminde Mühendislik Tasarımı

 

Mühendisliği tanımlarken en çok “tasarım” ve “tasarım süreci” vurgu yapılan noktalardır. Tasarlanan ürün genellikle teknoloji olarak karşımıza çıkarken bu ürünün ortaya çıkış serüveni tasarım süreci olarak tanımlanabilir.

Son yıllarda mühendislik düşüncesi ve tasarım süreci eğitimin farklı seviyelerinde yer bulmakla birlikte mühendisliğin doğasına yönelik tartışmalar daha sınırlı kalmaktadır. Oysa mühendisliğin doğası bir uğraş olarak mühendisliğin nasıl işlediğini anlamayı, yaratıcı düşünmeyi, iş birliği yapmayı, etik sorumlulukların farkına varmayı ve toplumsal etkileri değerlendirme becerilerini geliştirmeyi içermektedir. Mühendislik tasarım sürecinin daha iyi kavranması ve mühendislik okuryazarlığının geliştirilmesi için mühendisliğin doğası temel oluşturmaktadır. Bu doğrultuda bu seminerde mühendislik kavramı, mühendisliğin doğası ve boyutları üzerinde durulacaktır. Mühendisliğin toplum, bilim ve teknoloji ile ilişki tartışılacaktır. Son olarak mühendislik ve mühendislik tasarımın STEAM eğitimindeki yeri ve önemine ilişkin güncel düşüncelere yer verilecektir.

Nazım TERZİOĞLU Amfisi
10:00