duyurular

23

Ekim

Danışman Atamaları

Sosyal Bilimler Enstitüsü

1. Adım

(Hazırlık Sınıfı Öğrencileri ve Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencileri Hariç)

Enstitümüz lisansüstü programlarında öğrenim gören öğrenciler için Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile Üniversitemiz Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği gereğince tez danışmanının en geç birinci yarıyılın sonuna kadar atanması gerekmektedir. İlaveten, Üniversitemiz Senatosu’nun 30.05.2022 tarih ve 329/6 sayılı "Lisansüstü Eğitim-Öğretim Programlarının Yürütülmesine Dair Usul ve Esaslar“ında "Lisansüstü programlarda danışman öneri ve değişiklik talepleri tezsiz yüksek lisans programları hariç, enstitülerce oluşturulan formlarla ve akademik takvimde belirtilen süreler içinde gerçekleşir.” hükmü yer almaktadır.

Yukarıdaki esaslar ışığında ilgili öğrencilerin 2024-2025 Eğitim–Öğretim Yılı Güz Yarıyılı için Akademik Takvimde belirtilen  04 Ocak 2025 tarihine kadar “Danışman Öneri Formu” aracılığıyla anabilim dalı başkanlıklarına başvuru yapmaları gerekmektedir.

Belirtilen tarihe kadar danışman önerisinde bulunmamış ve dolayısıyla danışman ataması gerçekleştirilmemiş öğrenciler 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı için bilgi işlem sistemi kaynaklı ders yazılımı yapamayacaklardır.

Danışman Öneri Formu için tıklayınız...

2. Adım

Enstitümüz Lisansüstü Öğrenci-Danışman Mutabakatı Üniversitemiz Senatosunun 11.06.2024 tarih ve 348/18 sayılı Kararı ile yürürlüğe girmiş bulunmaktadır.

Enstitümüz Yönetim Kurulunca 11.06.2024 tarihinde ve sonrasında danışman ataması uygun görülmüş olan bütün lisansüstü öğrencilerimizin (tezsiz programlara kayıtlılar hariç) danışmanı ile birlikte imzalamış olduğu Mutabakatın  bir örneğinin Enstitümüze iletilmek üzere Anabilim Dalı Başkanlığına teslim etmesi gerekmektedir.

Öğrenci-Danışman Mutabakatı işlem süreci aşağıda belirtildiği şekilde işlemektedir:

  • Mutabakat metni, Enstitü Yönetim Kurulu tarafından danışman atanmasını takip eden 15 (on beş) gün içerisinde, bütün sayfaları paraflanarak ve ilgili kısımları tarafından imzalanarak ABD aracılığıyla EBYS üzerinden Enstitüye iletilir. Mutabakat; ABD, danışman ve öğrencide kalmak üzere 3 (üç) ıslak imzalı nüsha olarak düzenlenir. ABD nüshası öğrenci mezun oluncaya kadar ABD’de saklanır. Islak imzalı olmayan formlar kabul edilmez. Mutabakat metni Enstitüye ulaştıktan sonra Enstitü tarafından Bilgi Yönetim Sistemi (BYS) üzerinden danışman-öğrenci eşleştirmesi yapılır. Bu formun 15 (on beş) gün içerisinde Enstitüye iletilmemesi durumunda, danışman atama kararı Enstitü Yönetim Kurulu tarafından iptal edilir ve bu durumda öğrenci yeni danışman ataması için lisansüstü yönetmelikteki süreçleri yeniden başlatır.
  • Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla yapılan danışman değişikliği durumunda, öğrenciye yeni danışman atamasının yapıldığı Enstitü Yönetim Kurulu tarihi itibarıyla eski danışman ile yapılmış olan mutabakat kendiliğinden geçersiz hale gelir. Danışman değişikliği yoluyla yeni atanan danışman ve öğrenci arasında yukarıda belirtilen usule uygun olarak bu mutabakat yeniden düzenlenir ve işleme alınır.
  • Danışman ve/veya öğrenci sözleşmede yer alan yetki ve sorumlulukları yerine getirmediğinde KTÜ Lisansüstü Akademik Danışmanlık Yönergesi (338-4), Madde 7 (İhtilafların çözümü) başlığında belirtildiği şekilde sona erdirilir.

İlgili Mutabakat’ı indirmek için tıklayınız.

 

Önemle duyurulur.