program oluşum aşamaları

FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ DÖRT YILLIK EĞİTİM ÖĞRETİM PROGRAMI OLUŞUM AŞAMALARI

 

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Ders Müfredatı oluşturulurken yararlanılan dayanaklar:

-Karadeniz Teknik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 

-Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Lisans Eğitim-Öğretim Sınav Değerlendirme ve Öğrenci İşleri Yönetmeliği 

-Karadeniz Teknik Üniversitesi Üniversite Seçmeli Dersler Koordinatörlüğü ve Üniversite Seçmeli Dersler Uygulama Yönergesi,

-Bologna Süreci kriterleri,

-Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi (TYYÇ) ve Alan Yeterlikleri,

-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Çekirdek Eğitim Programı, Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği’nin program değerlendirme ölçütleri,

-Paydaş görüşleridir.

Bölüm programı KTÜ Rektörlüğü senatosu tarafından 08.02.2022 tarih ve 1547 sayılı yazı ile onaylanmıştır.  Bölüm eğitim öğretim programı hazırlık aşamaları Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Mesleki Eğitim ve Gelişim Komisyonu tarafından düzenlenen toplantılar ile kayıt altına alınmıştır. Toplantı tutanak ve raporları dekanlık ve bölüm başkanlığında arşivlenmektedir. Süreç aşağıda özetlenmiştir.

 

Bölüm Eğitim Öğretim Programı Oluşum Aşamaları:

Toplantı: 23.06.2021

-Bologna Süreci ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Çekirdek Eğitim Programına göre geliştirilmesi plananan eğitim ve öğretim programına ait dersler hakkında gözden geçirilmesi kapsamında farklı üniversitelerdeki fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümlerinin eğitim-öğretim programlarının içerikleri, program yeterlilikleri, eğitim amaçları ve dersleri gözden geçirildi ve ön çalışma şablonu oluşturuldu.

 

Toplantı: 30.06.2021

- Karadeniz Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ile Üniversite Seçmeli Dersler Koordinatörlüğü ve Üniversite Seçmeli Dersler Uygulama Yönergesi incelendi

- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Çekirdek Eğitim Programı kapsamında ihtiyaçlar ve izlenecek yol haritası belirlendi.

- Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği’nin program değerlendirme ölçütlerinin gözden geçirildi

- İç ve dış paydaşlar sayı, nitelik, çalışma alanı, deneyim ve eğitim düzeyi kriterleri belirlendi.

- İç ve dış paydaş görüş anketleri oluşturulması kararlaştırıldı

 

Toplantı: 09.07.2021

-Eğitim programının amaçları, misyonu, vizyonu belirlendi.

-Alana özel temel bilim derslerinin tanımlandı.

-Paydaşların belirlenmesi ve paydaş anketinin oluşturuldu.

-Dönem derslerinin belirlenmesi için iş bölümü yapıldı.

 

Toplantı: 10.08.2021

- Paydaş anket içerikleri ve bağlantıları tamamlanmıştır. Paydaşlara iletimi için ilk gönderim günü olarak 1 Eylül 2021 tarihi belirlenmiştir.

 

Toplantı: 14.10.2021

-İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimleri rapor haline getirilip, görüşler değrlendirilmiştir.

 

Toplantı: 29.12.2021

-Seçmeli ders havuzuna yönelik sunulan derslerin değerlendirilmesi

-FTR Çekirdek Eğitim Programı kapsamında belirtilen Meslek Ana Unsurlarına İlişkin Konu, İçerik ve Hedef/Öğrenme Kazanımları boyutlarına uyumlu olarak (Biyolojik ve Temel Bilimler, Psikososyal Bilimler, Profesyonellik ve Etik, Araştırma), Hacettepe Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Başkent Üniversitesi, Ankara Üniversitesi,  Medipol Üniversitesi, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Bezmi Alem Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmit Katip Çelebi üniversitesinin seçmeli dersleri incelenerek Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimler Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü misyon ve vizyonuna ve Karadeniz Teknik Üniversitesi Üniversite Seçmeli Dersler Koordinatörlüğü ve Üniversite Seçmeli Dersler Uygulama Yönergesine uyumlu dersler belirlendi.

-1. ve 2. akademik yıla ait olması planlanan ders katolog içerikleri oluşturuldu, derslere ilişkin öğrenim kazanımları oluşturuldu ve iş yükleri hesaplandı.-FTR ÇEP ve SABAK bölüm ölçütleri incelenerek eğitim amaçları ve bölüm program çıktıları (yetkinlikleri/kazanımları) revize edildi.

-Türk Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi (TYYÇ)’ne göre yeterliliklerin belirlenmesin yönelik YÖK kaynakları incelendi. Bilgi, beceri ve yetkinliklerden oluşan yeterlilik taslağı oluşturuldu.

-Ders öğrenme çıktılarının (yetkinliklerin/kazanımlarının) bölüm program çıktıları (PÇ) ile eşleşmelerinin sağlanmasına yönelik çalışma planı yapıldı.

-Oluşturulan bölüm program çıktılarına göre ders öğrenme kazanımlarının eşleştirilmesi için ocak ayının ilk haftası toplanılmasına karar verildi.

-Seçmeli dersler havuzu oluşturuldu.

 

Toplantı: 04.01.2022

-3 ve 4. yarıyıl ders içerikleri revize edildi.

 

Toplantı: 05.01.2022

-3., 4., 5. ve 6. dönem ders içerikleri revize edildi.

 

Toplantı: 06.01.2022

-7. ve 8. dönem ders içerikleri revize edilerek tüm program ders katoloğu tamamlandı.

Süreçler sonunda oluşturulan eğitim öğretim programı paydaşlar ile görüşmeler sonucunda tekrar revize edilerek süreç tamamlandı.

 

*Program oluşum süreci tamamlandı. 2023-2024 eğitim öğretim yılı ders programı oluşturularak yeni öğrencilerini beklemektedir.