sürdürülebilirlik

İÇERİK

  1. Rapor Hakkında
  2. Tesis Tanıtımı ve Tesis Özellikleri
  3. Sürdürülebilirlik Ekibi
  4. Çevre Etkilerinin Azaltılması Politikası
  5. Personel ve Çalışma Hayatı
  6. Yapılan Sosyal Çalışmalar
  7. Kültürel Çalışmalar
  8. Bölgesel Turizm Desteği

1. RAPOR HAKKINDA

İşletmemizde 2022 Yılında yapılan Yönetim Kurulu değişikliğiyle turizm hizmetlerinin uluslararası kalite standartlarına uyumlu olması için çalışmalar başlatılmıştır. Bu kapsamda kalite dokümanları oluşturularak Kasım 2022’de bu dokümanlar kullanıma sunuldu. Çalışmamızı yürütürken T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın belirlemiş olduğu “Türkiye Sürdürülebilir Turizm Endüstri 1. Aşama (TR-1) Kriterleri’ni karşılamak üzere Ocak 2023 yılı itibariyle Sürdürülebilirlik çalışmalarına başladık. Bu doğrultuda gerçekleştirdiğimiz gelişmeyi; yönetimimiz, çalışanlarımız, konuklarımız, tedarikçilerimiz ve diğer tüm partnerlerimiz ile paylaşmayı ve böylece bu noktada yaratacağımız farkındalığı artırarak, ortak hedef ve başarılara dönüştürebilmeyi amaçlamaktayız.

2. TESİS TANITIMI VE TESİS ÖZELLİKLERİ

Koru Otel 10 Junior süit, 4 aile süiti,13 double (french), 12 adet triple,70 standart (single) oda ve 1 engelli odası olmak üzere 110 adet oda kapasitelidir ve 245 kişiye konaklama hizmeti sunabilmektedir. Bunun yanında 120 kişilik ana restoran, 100 kişilik kafeterya ve 35 kişilik 2 adet seminer salonu mevcuttur. Koru Otel ana restoran ve kafeteryada toplu yemek organizasyonları, doğum günü, coffee break   vb.  hizmetler sunulmaktadır. Tesisimiz yıl boyu hizmet vermektedir.

3. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK EKİBİ

 

4. ÇEVRE ETKİLERİNİN AZALTILMASI POLİTİKALARI

1. Çevre Yönetimi

Otelimiz çevre yönetimi, yönetim süreci aşamalarının (planlama, örgütlenme, yürütme, eşgüdüm-iletişim, kontrol- denetim) çevre koruma ve kullanma dengesinin sağlanması bağlamında yürütmektedir. Otelimiz bu doğrultuda;

· Çevresel etkilere hâkim personel ve takım oluşturma,
· Gıda, su ve enerjinin gereksiz tüketimini engelleme ve atıkların azaltılmasını sağlayan bir sistem uygulama,
· Personel ve tüketicilerde çevre bilinci oluşturma,
· Çevreye dost materyal sağlayan tedarikçilerin tercih edilmesine özen göstermektedir.

Personel Katılımı: Çevre yönetim uygulamalarının etkili olabilmesi için; çevresel duyarlılığı, çalışanlar arasındaki iletişimi ve çalışanların motivasyonu güçlendirmek gerekmektedir.  Bu nedenle otelimizde çalışanlara verilen eğitimlerle çalışanların çevre yönetimi performansı artırılmaktadır. Çevresel duyarlılığı artırmak, çalışanların iletişim ve motivasyonunun güçlendirmek ve çevre yönetimi uygulamalarını desteklemek için iletişim ve eğitime yatırım yapılmaktadır.

Misafirlerin bilgilendirilmesi: Otel yönetimimizin sahip olduğu çevresel duyarlılık, otelimizin başarısında önemli bir etkiye sahiptir. Bu nedenle otelimizde konaklayan misafirlerin çevre duyarlılığı konusunda odalara bırakılan bilgi kartları ve uygulamalarla bilgilendirilmesi sağlanmaktadır. Otel yönetimimiz çevreyle dost uygulamalar hakkında misafirleriyle iletişimi artırmakta ve onlara daha fazla bilgi akışının sağlanmasına dikkat etmekte ve sosyal projeler yönetmektedir.

Koru Otel Çevre Yönetimi Politikası

  1. Faaliyetlerimizden kaynaklanabilecek çevresel ve sosyal riskleri en aza indirgeyebilmek için su?rdu?ru?lebilirlik politikalarını ön plana çıkararak çevreci üretim teknolojilerini seçmek ve su?rekli geliştirmek.
  2. Çevreye ve topluma karşı sorumlulukların bilincinde, su?rekli gelişime inanan ve su?rdu?ru?lebilir çevre inancıyla faaliyetimizi gerçekleştirmek ve bunun devamlılığını sag?lamak.
  3. Faaliyetlerimiz sırasında mümkün olan en iyi teknolojiyi kullanarak çevreye vereceğimiz olumsuz etkileri en aza indirgemek.
  4. Gelişen teknolojiyi takip ederek otelimizde elektrik, su, doğalgaz verimliliğini artırarak enerji tüketimi olan ürünlerimizde çevreci (tasarruflu) ürünleri tercih etmek.
  5. Çevre duyarlılığımızı su?rekli arttırmak ve yeni çevresel etkileri göz önünde bulundurarak sistemimizi dinamik tutmak.
  6. Çevresel duyarlılığı artırmak için gerekli eğitimler düzenleyerek çalışanlarımızın çevre konusunda bilgilenmelerini, bilinçlenmelerini ve motivasyonlarını sag?lamak.
  7. Enerji ve dog?al kaynakları yeterli düzeyde kullanmak ve gereksiz kaynak kullanımını önleyici faaliyetleri uygulamak.
  8. Otel geneli ve odalarda atıkların ayrıştırılması için c?o?zu?mler üretmek.
  9. Otelimizden çıkan atıkların çevre mevzuatı kapsamında bertarafını ve bunun bünyemizde su?rekli gerçekleştirilmesini sag?lamak.
  10. Dog?al kaynaklarımızı su?rdu?ru?lebilir kılmak amacı ile su ve elektrik tüketimlerimizi düzenli takip edip, aşırı tüketimin önüne geçmek için koruyucu tedbirler almak.
  11. Aşırı kimyasal tüketimlerini engellemek için, kimyasalların yeteri kadar kullanılması gerekliliği ile ilgili personelimize eğitimler vermek.
  12. Tüm çalışanlarımıza verilen eğitimler ile su?rdu?ru?lebilir çevre bilincini oluşturmak ve geliştirmek, aynı s?ekilde misafirlerimize ve tedarikçilerimizde de çevresel ve sosyal sorumluluk olgusunu yaygınlaştırmak.
  13. Su?rdu?ru?lebilirlik yaklaşımı ile dog?al kaynakların ve ekolojik türlerin korunması yönünde çalışmalar yapmak.
  14. Su?rdu?ru?lebilir atık yönetimi ile kirliliği kaynakta azaltarak atık oluşumunun en aza indirilmesini, tekrar kullanımını, geri do?nu?s?u?mu?nu?, geri kazanımını ve bertarafını sag?lamak.
  15. Gerc?ekles?tirdig?imiz faaliyetlerin tüm aşamalarını gözden geçirerek su?rdu?ru?lebilirlik uygulamalarını su?rekli olarak geliştirmek ve iyileştirmek.
  16. Sürdürülebilir Turizme katkıda bulunmak.

2. Atık Yönetimi

Atık, ihtiyaçların karşılanması üzere üretim ve kullanım faaliyetleri sonucu ortaya çıkan, insan ve çevre sağlığına zarar verecek şekilde doğrudan veya dolaylı biçimde alıcı ortama verilmesi sakıncalı olan her türlü maddedir.

Atık Yönetimi ise, bu maddelerin oluşumunun önlenmesi, kaynağında azaltılması, yeniden kullanılması, özelliğine ve türüne göre ayrılması, biriktirilmesi, toplanması, geçici depolanması, taşınması, geri dönüşümü, enerji geri kazanımı dâhil geri kazanılması, bertarafı, bertaraf işlemleri sonrası izlenmesi, kontrolü ve denetimi   faaliyetlerin bütünüdür.

Otelimizdeki atıkların çeşidini metal, cam ve plastik atıklar oluşturmaktadır. Atık firması ile görüşmelerimiz devam etmekte olup sıfır atık ile ilgili belgelendirme süreci tamamlanmıştır.

Koru Otel Atık Yönetimi Politikası

  • Kâğıt yerine kumaş kullanmak,
  • Kalıcı servis eşyası kullanmak (cam tabak, cam bardaklar ve çelik ürünler)
  • Kâğıt, cam alüminyum, plastik atıklar için otel bünyesinde geri dönüşüm programları uygulamak
  • Kâğıt peçete gibi geri dönüşüm sonucu elde edilen ürünlerin satın alınmasına öncelik vermek
  • Paketlerin kolay taşınabilmesi için hacimleri mümkün olunduğunca küçültmek, karton kutuların, cam veya metal konteynerlerin miktarını azaltmak
  • Yeniden kullanılabilir kutuların kullanımını teşvik etmek
  • Çevredeki kimyasalların azaltılması için yağ ürünlerinin (yemek yağları dahil) geri-dönüşümümü sağlamak
  • Mobilyaları ve yeniden kullanım için uygun aletleri atmadan tamir etmek suretiyle yeniden kullanıma kazandırmak
  • Otel odalarında paketlenmiş sabun ve şampuanlar yerine paketlenmemiş olanları kullanmak
  • Banyoda kullanılan şampuan ve sabunların bitkisel ve geri dönüşümlü paketleri olanları kullanmak
  • Otel mefruşatını çok gerekli olmadıkça estetik kaygılarla değiştirmemek, değiştirildiği takdirde bunları geri dönüşüme kazandırmak
  • Bilgisayar çıktılarının ve benzeri atık kâğıtları müsvedde amacı ile kullanmak
  • Geri dönüşümlü kâğıt, cam plastik, karton ve metal çöplerin geri dönüşümü olmayan çöplerden ayrı toplanmasını sağlamak
  • Zehirli madde içermeyen ve kokusuz temizlik malzemesi kullanmak.
  • Alınan önlemlerin sonuçlarını değerlendirmek için periyodik ve devamlı olarak enerji ve çevresel etkinlik değerlendirme sistemlerini oluşturmak
  • Geri dönüşümde etkinliğin sağlanabilmesi için de program geliştirmek, personelin ve müşterinin katılımı sağlamak.

3.Enerji Yönetimi

Enerji tüketiminin yoğun olduğu sektörlerden birisi de turizm sektörüdür. Turizm amaçlı enerji kaynaklarının tüketimi çevre üzerinde oluşturduğu etki de çok yüksektir. Özellikle oteller, 7 gün 24 saat açık olduğundan çok fazla sayıda insanın bir arada bulunduğu, üretim ve tüketimin eş zamanlı gerçekleştiği turizm işletmeleridir. Bu kapsamda otelimiz enerji yönetimiyle bir taraftan çevresel sorumluluklardan taviz vermeden enerji tüketim miktarlarını düzenli olarak takip ederek fazla tüketimi önleyebilmekte ve maliyetlerini kontrol altında tutabilirken diğer taraftan da müşterilere sunulan hizmet ve konfordan ödün vermeden faaliyetlerini sürdürebilmektedir.

Otelimizdeki enerji tüketim alanları ısıtma, havalandırma, klima sistemleri aydınlatma, asansör, jeneratör, araçlarda kullanılan yakıt ve diğer elektrikli aletlerden (mutfak ekipmanları) oluşmaktadır.

Koru Otel Enerji Yönetimi Politikası

  • Otelimizde yoğun olarak kullandığımız elektrik, doğalgaz ve motorin tüketimini azaltmak
  • Enerji verimliliğini artırmaya çalışmak
  • Yönetimimiz ve çalışanlarımızın katılımıyla enerji politikasına uygun hedefler koymak, bu hedeflere ulaşmak için aksiyonlar oluşturmak
  • Enerji Yönetim Sistemi (ISO 50001) gereklerinin doğru bir şekilde uygulanmasını sağlamakEnerji Yönetim Sistemini sürekli gözden geçirmek
  • Gerekli mâli ve yapısal koşulları yerine getirmek
  • Enerji yönetim sisteminde tüm çalışanların, uygulamaları ve sorumlulukları bilmesini sağlamak
  • İlgili yasal yükümlülükleri dikkate almak ve enerji tüketimini düzenli olarak takip etmek
  • Enerji tüketimini azaltmak için ekipman, bölge ve binaya yapılan yatırımların programlamak
  • Otel binasının ısı kayıplarının azaltılmasına ve enerji tasarrufu sağlanmasına yönelik bina dış cephe kaplama /mantolama yapmak
  • Yeni ürün ve ekipman alımında enerji verimliliği yüksek ürünler tercih etmek
  • Enerji tasarruf bilincini çalışanlar için yaşam biçimi haline getirmek

4. Su ve Atık Su Yönetimi

Su yönetimi, ihtiyaç ve talepleri dikkate alarak, kaynakların yararlı kullanımlarını sağlayacak ve kaynaklara olan olumsuz etkileri kontrol altına alacak politika geliştirme, planlama, izleme, denetim, yaptırım ve iyileştirme faaliyetlerinin bütünüdür.

Otellerde kurulum sistemlerinin planlanması ve tasarlanması, ürünlerin doğru ürün seçilmesi ve mekanik montajı, armatürler, musluklar, klozet rezervuarları, duş setleri ve su yönetim araçlarının doğru seçilmesi verimlilik sağlar. Ortak alanlarda, oda içi banyolarda, otel mutfaklarında, bahçelerde, gerekli donanımlarda, duş sistemlerinde, aksesuar seçimi önemlidir.

Koru Otel Su ve Atık Su Yönetimi Politikası

  • Su yönetimi araçlarının seçiminde tasarruf, dayanıklılık, ergonomi, estetik, onarım ve bakım gibi değerleri dikkate almak
  • Müşterilerin, havluları ve yatak takımlarını her gün değiştirmek yerine üç günde bir değiştirmek
  • Su tüketiminin yoğun olduğu alanlarda (bulaşıkhane, lavabolar vs.) israftan kaçınmak
  • Otelde çalışan personelin gereksiz enerji kullanımına ve atık su miktarının fazlalığına karşı bilgili olmasını sağlamak
  • Ortak kullanılan lavabolarda fotoselli musluklar kullanmak
  • Musluklara perlatör takmak
  • Banyo ve tuvaletlerde su kullanımını en aza indiren donanımlar tercih etmek
  • Otel banyolarında küvet yerine duş kabini kullanmak
  • Tuvalet ve banyoları sık sık kontrol etmek. Arızalı tuvaletleri ve su akıtan muslukları onarmak.

5. Kimyasal (Temizlik Malzemeleri/Hijyen Malzemeleri) Yönetimi

Kimyasal maddeler hayatımızda birçok alanda kullandığımız, hayatımızı kolaylaştıran ancak zararlı etkileri ile olumsuz sonuçlara da neden olabilen maddelerdir. Otelimizde bakım-onarım faaliyetlerinde ve temizlik faaliyetlerinde kimyasal madde kullanımımı söz konusudur.

Çevreyi dikkate alarak temizlik yapmak hijyenik olarak temizleyebilmek ve aynı zamanda sağlığı ve çevreyi mümkün olduğu kadar az olumsuz etkilemek anlamına gelir. Çevreye verilecek zararlar sadece çevreye uyumlu temizlik ürünleri kullanarak değil aynı zamanda bu ürünleri tasarruflu kullanarak ve miktarını iyi ayarlayarak da en aza indirilebilir. Böylece kimyasalların çevreye zararı önemli ölçüde azaltılabilir.

Koru Otel Kimyasal (Temizlik Malzemeleri/Hijyen Malzemeleri) Yönetimi

  • Dezenfeksiyon için kullanılan malzeme seçimine dikkat etmek. Malzeme, Sağlık Bakanlığı onayına sahip olmalıdır.
  • Diğer yandan insan için alerjen olmayan, metal ya da kumaş yüzeylere zarar vermeyen, tortu bırakmayan özellikte olmasına dikkat etmek.
  • Etiketinde firma adı, kullanma talimatı, içeriği ve koruyucu önlemleri yazılı olmasına dikkat etmek
  • Personelin İSG Eğitimi almış olmasını sağlamak ve düzenli eğitimler vermek.
  • Temizlik malzemelerini kullanmadan önce kullanma talimatların okumak. Ürünün doğru kullanımı ve taşıdığı tehlikeleri öğrenmek.
  • Çalışma sırasında iş üniforması giymek.
  • Temizlik esnasında personelin Kişisel Koruyucu Donanım (KKD) kullanmasını sağlamak
  • Kimyasal madde ile temizlik yaparken maruziyet süresini kısa tutmaya çalışmak
  • Otel işletmesinin birlikte çalışmayı tercih ettiği anlaşmalı çamaşır yıkama işletmesinin kullandığı kimyasal temizlik maddelerinin, birinci sınıf ve dünya standartlarında olması konusunda bilgi sahibi olmak.
  • Yıkama işletmesinin personeli, çevre yönetimi konusunda bilinçli olmalıdır.
  • Yıkama işletmesinin enerji tüketimi en az olan son teknoloji yıkama, kurutma ve ütüleme donanımlarına yatırım yapmış olan işletmenin tercih edilmesi.

5. PERSONEL VE ÇALIŞMA HAYATI

Koru Otel’de 47 personel görev yapmaktadır. Personelin 21 erkek, 25 kadın, 1 engelli çalışanımız olmak üzere çalışanımızın % 46 bay, % 54 kadın çalışandır. Personelimiz “Hijyen Eğitimi” ve “İş sağlığı ve Güvenliği Eğitimi” almıştır. Personelimizin % 43‘ü ön lisans ve üzeri eğitim seviyesine sahiptir.

İdari Personelin Eğitim Durumu tabloda verilmiştir.

 Personelin Eğitim Durumu

 

İlköğretim

Lise

Ön Lisans

Lisans

Y.L. ve Dokt.

Kişi Sayısı

14

13

8

12

0


Personelin Hizmet Süresi tabloda verilmiştir.

 Personelin Hizmet Süresi

 

1 – 3 Yıl

4 – 6 Yıl

7 – 10 Yıl

11 – 15 Yıl

16 – 20 Yıl

21 - Üzeri

Kişi Sayısı

    8

   14

   14

  8

     3

   0

 

6. TESİSİMİZDE YAPILAN SOSYAL ÇALIŞMALAR

  • KTÜ Maçka Meslek Yüksekokulu Yönetimi ile eğitim ve staj iş birliği protokolü imzalanmıştır. Bu protokol gereği Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı öğrencilerine uygulama dersleri ve staj imkânı sunulmaktadır.
  • Doğru Geri Kazanım Çevre Dan. San. ve Tic. Ltd. Şti. firması ile atık yağların geri dönüşümü konusunda iş birliği protokolü imzalanmıştır. Bu protokol gereği mutfakta kullanılan bitkisel yağların geri dönüşümü ile biyodizel yakıt elde edilmektedir. Yıllık teslim edilen bitkisel yağ miktarı (yaklaşık 2000 litre) karşılığı TL işletmeye gelir olarak kazanılmaktadır.
  • Kuzey Geri Dönüşüm Hiz. İnş. Taş. Tur. ve Tic. Ltd. Şti. firması ile ambalaj atıkları ve tehlikesiz atıkların toplanması ve geri dönüşümünün sağlanması konusunda iş birliği protokolü imzalanmıştır. İşletmemizde geçici atık depolama alanında biriktirilen (cam, metal, plastik, kağıt) tehlikesiz atıkların geri dönüşümü sağlanarak karşılığında TL gelir elde edilmektedir.
  • TMMOB Trabzon İ.K.K. ile Trabzon SMM Odası ile iş birliği protokolü imzalanmıştır. Bu protokol gereği anlaşmış olduğumuz kurum çalışanları, üyeleri ve üyelerin 1. Derece yakınları işletmemizin sunmuş olduğu hizmetlerden %10 indirimli faydalanabilmektedir.
  • Personeli üst pozisyonlara yükselterek terfi imkânı sağlanmaktadır.
  • Personele ücretsiz ulaşım ve yemek imkânı sunulmaktadır. Personel için günde 1 öğün yemek ve 15 er dakikalık olmak üzere yarım saatlik dinlenme molası (çay saati) düzenlemesi uygulamaya konulmuştur.
  • Personel aylık avans alma hakkına sahiptir.
  • Doğum günü olan personeller için doğum günü etkinliği düzenlenmektedir.
  • Dünya Kadınlar Günü, anneler günü gibi anlamlı günlerde kadın çalışanlarımız tebrik edilerek günün anısına çiçek verilmektedir.
  • Düğün ve bebek doğumu için personel arasında hediye toplanarak personellere sosyal destek sağlanmaktadır.
  • Yakını vefat eden personel için taziye ziyareti gerçekleştirilmektedir.
  • Engelli ve yabancı vatandaşlarımıza çalışma imkânı sunulmaktadır.
  • Ramazan’da yönetim ve personelin buluştuğu iftar yemekleri organize edilmektedir.
  • Personelin görev süresince giymiş olduğu her türlü üniforma ( biriminin gerektirdiği iş elbisesi) işletmemiz tarafından temin edilmektedir.
  • Personelimizde çevre bilincini içselleştirmek için yönetimle birlikte işletmemize ait denize sıfır konumda bulunan Sahil Tesisleri şubemizde denizden gelen ve kıyıya vuran atıkların toplanması etkinliği yapılmaktadır.
  • Personelimiz için yoğun yaz sezonuna girmeden önce personelin motivasyonunu artırmaya yönelik doğa gezisi etkinliği yapılmaktadır.
  • Personelimiz için fidan bağışında bulunularak çevre duyarlılığı artırılmaktadır  
  • Konuklarımızın sıfır atık ve kaynakların verimli kullanımı konularına sağladıkları katkılar için isimlerine özel fidan bağışı gerçekleştirilmektedir.

7. TESİSİMİZDE YAPILAN KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR

  • Misafirlere yöresel yetiştirilmiş ürünler ve organik gıdalar sunulmaktadır. Menü içeriğimizde kuymak , kaygana, Akçaabat Köftesi, Hamsiköy Sütlacı ve kara lahana çorbası gibi yöresel yemekler bulunmaktadır.
  • Otelimize ait iki seminer salonunun adı Trabzon’un turistik merkezlerinden esinlenilerek, salon Sümela ve salon Uzungöl olarak belirlenmiştir.
  • Otelimizdeki koridor ve ortak alanlarda Trabzon’a ait tarihi ve turistik noktaları tanıtan bilgilendirme panoları oluşturulmuştur.
  • Otelimizde konaklayan İranlı misafirler için İran nevruz geleneğini simgeleyen ve 7 çeşit farklı ürünün yer aldığı “Nevruz Masası” hazırlanarak kültürel değerlerin sunulmasına yönelik faaliyet yapılmaktadır.

8. BÖLGESEL TURİZM DESTEĞİ

Tesis yönetimleri ve belirlenen temsilcileri aracılığı ile;

  • Yerel istihdamın güçlendirilmesi,
  • Yöresel farkındalığın artırılması,
  • Yerel kaynak ve imkânların korunması,
  • Tarihi ve kültürel varlıkların korunması,
  • Yörede yardımlaşma,
  • Bölgenin tanıtımını sağlayan çalışmaların desteklenmesi,
  • Bölgeyi etkileyecek önemli konu ve sorunların çözümü konularında otel birlikleri, belediyeler, bölge muhtarlıkları, resmi makamlar ile görüşülüp, ihtiyaçlar belirlenerek ortak çalışmalar yapılmaktadır.